Zastupujeme

Hynek Martinec (*1980, Broumov)

Hynek Martinec vystudoval pražskou Akademii výtvarných umění v ateliéru Zdeňka Berana a ještě během studií se účastnil zahraničních studijních pobytů, nejprve na Middlesex University v Londýně a následně na Cooper Union v New Yorku. Martinec se zabývá hyperrealistickou malbou, se kterou sklízí mezinárodní úspěchy. V roce 2007 byl oceněn prestižní BP Young Artist Award, kterou mu udělila National Portrait Gallery v Londýně, o rok později získal i diváckou cenu BP Visitor Choice v National Scottish Portrait Gallery v Edinburghu. Účastnil se řady skupinových i samostatných výstav a jeho díla jsou součástí významných tuzemských i zahraničních sbírek, od Národní galerie v Praze po British Museum v Londýně. 
Od roku 2005 žije a tvoří v Londýně.
Hynek Martinec je pro střední a východní Evropu exkluzivně zastupován společností Adolf Loos Apartment and Gallery, pro západní Evropu a zámoří ho zastupuje Gallery Parafin London

Máte-li zájem o umělcova díla, kontaktujte nás na: loos@aloos.cz

 

Odkaz na reportáž ze dne 20.4.2019, Česká televize.

Odkaz na reportáž ze dne 7.11.2018, Česká televize.

Odkaz na reportáž ze dne 8.6. 2017, Česká televize.

 

Výstava: Iconic Works
Nationalmuseum, Stockholm, únor - květen, 2020
Ateneum, Helsinki, červen - září, 2020
 
Na této skupinové výstavě budou k vidění díla současných nejvýznamnějších umělců. Hlavním tématem výstavy bude vznik a rozvoj nejslavnějších evropských uměleckých muzeí v 19. století a jejich vliv na proslavení nejslavnějších děl z předchozích století. Práce mistrů jako Leonarda da Vinci, Rafaela, Rembrandta a dalších dodnes inspirují současné moderní umělce, kteří se snaží vytvářet nová ikonická díla.

Hynek Martinec bude vystavovat společně s předními umělci jako je Jeff Koons, Gerhard Richter, Cindy Sherman, bratři Jake a Dinos Chapmanové a další.

Více informací o výstavě zde.

 
Výstava Hynek Martinec: Cesta na Island
Termín: 27. 4. 2018 – 16. 9. 2018
Místo konání: Šternberský palác
Výstavu pořádá Národní galerie v Praze ve spolupráci s Galerií Rudolfinum.
 
Výstava Hynka Martince oslavuje přátelství současného umění se starými mistry
Tři desítky současných maleb Hynka Martince bude od 27. dubna do 26. srpna hostit sbírka starého umění Národní galerie v Praze ve Šternberském paláci. Martinec ve svých dílech reaguje na díla velikánů starého umění. Jeho aktuální výstava vychází ze smyšlené historky o pokusu Kiliána Ignáce Dietzenhofera postavit na Islandu barokní katedrály.
 
„Soubor obrazů Hynka Martince je ilustrací fiktivního příběhu o snaze postavit v 18. století na Islandu barokní katedrálu. K její stavbě sice nikdy nedošlo, ale Národní galerie nyní vystavuje soubor obrazů určený pro její výzdobu,“ popisuje tajemný příběh výstavy kurátor Národní galerie v Praze Otto M. Urban.

„Hynek Martinec zvolil komprimovanou formu, kompozici sestavenou z výseků evokujících silné momenty barokních předloh. Jeho obrazy nejsou pouhým jevištěm pro exhibici malířské dovednosti. Jsou krokem směrem do historie k již existujícím vrcholům, které se zdají vlivem zduchovnění v čase nepřekonatelné, ale přesto v sobě obsahují potenciál dalšího rozvíjení,“ vysvětluje Petr Nedoma, ředitel Galerie Rudolfinum a kurátor výstavy.

 


People Cry, 2015, olej na plátně, 80 x 80 cm (PRODÁNO)

 

Petr Nedoma (ředitel Galerie Rudolfinum) o Hynku Martincovi:
„Hynek Martinec, český malíř, jeden z absolventů ateliéru Zdeňka Berana na pražské AVU, jenž studoval krátce i na prestižní Cooper Union v New Yorku. Po ukončení školy odešel v roce 2005 do Paříže a následně do Londýna, kde je nyní už považován za umělce, který se přirozeným způsobem stal součástí britské scény. Pozornost na sebe upoutal několikanásobným umístěním v soutěži National Portrait Gallery v Londýně. V Česku se v souvislosti s britskou scénou poprvé výrazně představil na výstavě Beyond Reality. Expozicí jeho prací zahájila loni svou činnost galerie Parafin, v samém centru Londýna, vedená bývalým kurátorem Tate Modern. V říjnu a listopadu letošního roku měl Martinec zásadní přehlídku nejnovější tvorby ve Špálově galerii, kterou (k mému údivu) obsáhle a veskrze pozitivně recenzovala všechna podstatná média v Česku.“
(iHNED, 23. 12. 2015)

Jiří Fajt (generální ředitel Národní galerie) o Hynku Martincovi:
„V poslední době mě na české scéně zaujala zejména dvě jména, oba jsou to − a to nikoliv náhodou − představitelé tradičních výtvarných postupů, jimiž docilují fascinujících a nečekaných výsledků: Hynek Martinec, jehož vrstevnaté monochromní olejomalby nalézají inspirace v kompozicích starých mistrů, a Lukáš Karbus, jehož snové akvarelové krajiny nezapřou zalíbení v japonské estetice.“
(iHNED, 23. 12. 2015)

Whisper of the Candle, 2014, olej na plátně, 50 x 50 cm (PRODÁNO)
English Gothic, 2014, olej na plátně, 106 x 122 cm (PRODÁNO)
36, 2017, olej na plátně, 80 x 70 cm, (PRODÁNO)
Rembrandt's Hip, 2016, olej na plátně, 45 x 30 cm, (PRODÁNO)
The Boat on The Moon, 2017, olej na plátně, 170 x 240 cm, cena na vyžádání
Good Afternoon Mr. Martinec, 2016, olej na plátně, 250 x 170 cm,  (PRODÁNO)
Study of Baroque (female head), 2016, tužka, olej a inkoust na papíře, 17 x 26 cm, (PRODÁNO)
Sigrun´s Bread (The New Romantic), 2015, olej na plátně, 40 x 55 cm, cena na vyžádání
Jan Gemrot (*1983, Praha)

Jan Gemrot, jeden z nejvýraznějších talentů současné umělecké scény nastoupil na Akademii výtvarných umění v Praze již po ukončení třetího ročníku střední Výtvarné školy, kdy mu byla udělena výjimka za jeho mimořádné nadání. Studoval v ateliéru klasické malby u profesora Zdeňka Berana. Absolvoval v roce 2008 s kontroverzní diplomovou prací „Kidnapping / Únos“. Jeho díla jsou součástí významných tuzemských i zahraničních sbírek.
 
Jan Gemrot exceluje svým hyperrealistickým projevem, který někdy přerušuje gestická malba či expresivní rukopis. Jeho tvorba je odkazem na dnešní společnost, zkoumá psychologické aspekty, které detailně analyzuje. Jan Gemrot se vyznačuje absolutní technickou malbou, velkou znalostí práce s barvou a dokonalou kresbu. Vybírá si kritická a závažná témata, jakou jsou láska, smrt nebo tíseň.
 
V současnosti se o umělce velmi zajímá mezinárodní veřejnost, s velkým úspěchem vystavuje například v Německu. Patří k nejžádanějším umělcům současné umělecké scény a jeho obrazy patří k vůbec nejlépe prodávaným.
 
Jan Gemrot je exkluzivně zastupován společností Adolf Loos Apartment and Gallery.
 
Máte-li zájem o umělcova díla, kontaktujte nás na: loos@aloos.cz

Více tvorby na stránkách umělce: http://www.jangemrot.com

 

Připravujeme výstavu: Jan Gemrot
výstavní síň Adolf Loos Apartment and Gallery v Mánesu, Praha
květen - červen, 2020
Na této samostatné výstavě budou k vidění díla Jana Gemrota z jeho posledního tvůrčího období. Více informací uvedeme v roce 2020.


 
Samostatné výstavy:

JAN GEMROT: Cesta k nadvědomí
20. 9. – 23. 11. 2019 galerie GAP, Znojmo
SAG MIR WO DIE BLUMEN SIND
17. 11. 2018 - 13. 1. 2019 alina ART GALERIE, Leipzig, Německo
NEW HORIZONS
10. 5. – 30. 6. 2018 Pro arte gallery, Vratislavský palác, Praha
FIGURACE, METAMORFOZY A VĚZNI
10. 3. – 20. 4. 2018 Galerie Art Chrudim, Chrudim
NEW WORKS
26. 10. 2017 - 20.12.2017 DSC Gallery, Praha
DO NOT FEEL LONELY - THE UNIVERSE IS INSIDE OF YOU
2017 alina ART GALERIE, Leipzig, Německo
ISLAND
2016 alina ART GALERIE, Leipzig, Německo

Tíha vlastí existence, 2019, olej a akryl na plátně
Weltschmerz, 2019, olej na plátně, PRODÁNO
Daniel Brunovský (*1959, Bratislava)

Daniel Brunovský je přední současný slovenský výtvarník, který se od počátků výtvarné tvorby kontinuálně věnuje malbě, sochařským disciplínám, keramice a šperku. Po studiích na Vysoké škole výtvarných umění v Bratislavě (oddělení monumentální malby v letech 1979–1985), absolvoval Daniel Brunovský v roce 1984 stipendijní pobyt na Accademia di Belle Arti v Římě. V prosinci 1989 realizoval sochu Srdce Evropy ku příležitosti pochodu do rakouského Hainburgu po zhroucení Železné opony. Toto dílo se stalo vizuálním symbolem Sametové revoluce na Slovensku. Ve své malířské tvorbě čerpá ze situací, kdy se skutečnost pojí s neskutečným, a tím se vzdaluje rušnému civilizačnímu životu. Do svých děl často vkládá symboly, kterými zesiluje účinek své autorské výpovědi. 

V sochařské tvorbě se umělec vyjadřuje vlastním dynamickým a expresivním výtvarným jazykem. Uskutečnil více než 60 samostatných výstav doma i v zahraničí, zúčastnil se mnoha kolektivních výstav a jeho práce byly součástí mnoha prezentací slovenského výtvarného umění i v zahraničí. 

Nové Mesto, 2016, bronz, výška 48 cm, cena: 88 000 Kč
Mesto, 2016, bronz, výška 61,5 cm, cena: 175 000 Kč
Mesto, 2016, 48 cm, PRODÁNO